5 eenvoudige tips om uw schoonmaakbedrijf te promoten
Soms voelt het alsof iedereen op zoek is naar een schoonmaakbedrijf of glazenwasser.
Maar als u eenmaal voor uzelf bent begonnen, vraagt u zich misschien af waar al die potentiële klanten zijn gebleven en hoe u uw schoonmaakbedrijf kunt promoten.
Het kan een uitdaging zijn om erachter te komen wie een schoonmaakbedrijf of glazenwasser nodig heeft en erachter te komen hoe u ze kunt vinden, hen ervan te overtuigen dat u de klus kunt klaren, ze u te laten vertrouwen en alle andere stappen die nodig zijn om uw bedrijf te runnen.
De waarheid is dat er volop kansen zijn, met zoveel huizen en bedrijven die bereid zijn iemand anders te betalen om schoon te maken.
De sleutel tot succes is om uit te zoeken hoe u uw schoonmaakbedrijf kunt promoten en van potentiële klanten betalende klanten kunt maken.
Marketing voor schoonmaakbedrijven en glazenwassers
Het opzetten van een schoonmaakbedrijf heeft veel voordelen.
Uw opstartkosten zijn bijvoorbeeld over het algemeen laag, u hoeft geen kantoorruimte te huren en u hoeft geen speciale cursus te volgen of een vergunning te krijgen voor het schoonmaken van een huis of ramen.
Dit gezegd zijnde, er zijn bepaalde uitdagingen die u zeker zult tegenkomen. Een van de grootste is het krijgen en behouden van klanten.
Een andere, als u eenmaal uw bedrijf heeft opgebouwd, is het vinden en behouden van werknemers.
De beste manier om reclame te maken voor een schoonmaakbedrijf
Er is geen definitief antwoord als het gaat om het promoten van uw schoonmaakbedrijf.
U vraagt zich misschien af waarom u de moeite moet nemen om uit te zoeken hoe u reclame kunt maken voor uw schoonmaakbedrijf.
Het simpele antwoord is dat zelfs als uw planning momenteel vol is, u altijd open moet staan voor nieuwe zaken en kansen.
Klanten komen en gaan, en u wilt voorbereid zijn.
Bovendien is het een van de weinige manieren om uw bedrijf te laten groeien. Dus hoe u uw schoonmaakbedrijf doen opvallen?
1. Verdeel flyers
Veel mensen zijn op zoek naar schoonmakers. Daarom zijn flyers bijzonder effectief voor deze diensten.
Je kunt ze in de plaatselijke supermarkt, het buurthuis of waar dan ook met een mededelingenbord hangen.
U kunt ook iets afdrukken om in de brievenbussen van mensen te stoppen, of, als u het budget heeft, iemand betalen om ze van deur tot deur rond te brengen.
Vergeet niet om een beschrijving van uw diensten, bedrijfsnaam, prijs en contactgegevens op te nemen. Duidelijk zijn is de boodschap.
2. Maak uw merk/dienst bekend via sociale media
Sociale media (zoals Instagram, Facebook en Twitter) zijn een geweldige plek om mensen te bereiken en uw kleine bedrijf te promoten.
U kunt het gebruiken om uw huidige klanten up-to-date te houden, of als tool om nieuwe klanten aan te trekken.
Om effectief te zijn, is het goed om uw berichten kort en relevant te houden.
Foto's voor en na kunnen een aanzienlijke impact hebben als het gaat om marketing voor schoonmaakbedrijven, dus zorg ervoor dat u begint met het uitbreiden van uw portfolio.
3. Maak een verwijs-een-vriend-door-programma
Er zullen waarschijnlijk veel nieuwe klanten komen via aanbevelingen.
Om klanten te stimuleren u aan te bevelen bij hun vrienden en familie, kunt u overwegen om een verwijs-een-vriend-door-programma op te zetten dat elke succesvolle verwijzing beloont.
Je kunt ze bijvoorbeeld 20% korting geven op je volgende schoonmaak, of een uur gratis als ze drie vrienden aanmelden.
4. Gebruik digitale marketing
Digitale marketing voor schoonmaakbedrijven, met de mogelijkheid om advertenties in een gewenste regio op te zetten, kan een uitstekende tool zijn voor uw bedrijf.
Als zodanig wilt u misschien betaalde berichten via diensten zoals Facebook-advertenties of Google AdWords overwegen.
Als u niet weet hoe u dit moet doen, kan het de moeite waard zijn om in ieder geval van start te gaan met een digitale advertentiespecialist.
Houd er ook rekening mee dat als u digitale marketing wilt gebruiken, u een website of ten minste één landingspagina moet hebben die klanten kunnen zien wanneer ze op uw advertentie klikken.
U kunt dit eenvoudig zelf maken, of opnieuw een freelancer inhuren.
5. Onderscheid uzelf van de concurrentie
Welke strategieën u ook gebruikt om uw schoonmaakbedrijf in de markt te zetten, u moet altijd de nadruk leggen op wat uw unieke verkoopsargumenten zijn.
Dit zijn het soort dingen waarmee u zich onderscheidt van uw concurrentie.
Als u zich bijvoorbeeld specialiseert op reinigen met uitsluitend natuurlijke, milieuvriendelijke producten, is dat een grote onderscheidende factor.
Als u zich positioneert als een goedkope of premium service, moet u mensen hiervan op de hoogte stellen.
Reclame voor schoonmaakbedrijven: een laatste tip
Uiteindelijk is het promoten van uw schoonmaakbedrijf een combinatie van wat u het beste uitkomt,
wat u prettig vindt en welke strategie het meest doeltreffend is om klanten aan te trekken.
Welke strategieën u ook kiest, vergeet niet om een paar gouden regels in gedachten te houden: Omdat u aan het werk bent
in de persoonlijke ruimte van mensen moet u laten zien dat u eerlijk, betrouwbaar en efficiënt bent.
Met andere woorden, de beste manier om reclame te maken voor een schoonmaakbedrijf is door het beste schoonmaakbedrijf te zijn dat er is.